divendres, 26 d’abril del 2013

Diumenge 4t de Pasqua - cicle C

4t diumenge de Pasqua - Cicle C














""T'he fet llum de les nacions
perquè portis la salvació fins als límits de la terra."
"Els convertits de nou eren feliços,
plens d'alegria i de l'Esperit Sant."
(Fets 13,14.43-52)

"Reconeixeu que el Senyor és Déu,
que és el nostre creador i que som seus,
som el seu poble i el ramat que Ell pastura.
Que n'és de bó, el Senyor!
Perdura eternament el seu amor,
és fidel per segles i segles."
(Sl 99)

"L'Anyell serà el seu pastor,
i els menarà vora les fons de l'aigua viva."
(Ap 7,9.14b-7)










"En aquell temps, digué Jesús:
- Les meves ovelles escolten la meva veu.
Jo les conec, i elles em segueixen.
Jo els dono vida eterna: mai no es perdran,
i ningú no me les arrencarà de les mans.
Allò que el Pare m'ha donat val més que tot,
i ningú no podrà arrencar res
      de les mans del meu Pare.
El Pare i jo som u. " (Jn 10, 27-30)




¡CUANDO MÁS TE NECESITO, SEÑOR!
Te asomas, despertándome de mis letargos
y me pones en guardia frente a tantas cosas
que debilitan y distorsionan mi amistad contigo.

Cuando más te necesito, Señor,
eres cayado en el que me apoyo
para sujetarme y no nunca caer,
y para, si caigo, poder levantarme.

Cuando, veo que mi nombre se pierde el abismo,
suena tu voz clara y nítida: ¡AMIGO!
Y, compruebo una y otra vez, que eres Buen Pastor
que guarda mis pensamientos en el día
y hasta vela mis sueños entrada la noche.

Sí; Jesús. Siempre surges en el momento oportuno.
Conoces mi vida como nadie
y, a pesar de estar tan llena de briznas,
la pones sobre tus hombros para, una y otra vez,
redimirla de sus pecados, de sus heridas y dolencias.

Y es que, Tú, Señor,
como Pastor diligente, oportuno y puntual
te haces el encontradizo cuando más te necesito

Si, debilitado por mis esfuerzos,
pienso en el abandono, en el tirar la toalla,
me elevas sobre tus hombros, me cubres con tus brazos,
y me rodeas con tus Palabras de liberación

Si, paralizado por mis errores, miro al fracaso
susurras palabras de consuelo a mis oídos:
¡Yo estaré contigo todos los días!

Y es que, Tú, Señor, como Buen Pastor,
que conoces mis atajos y mis dudas
te presentas cuando más te necesito.
Si, confundido por mil ideas, temo desertar
me confirmas en la fe verdadera: ¡YO SOY!
Si, añorando poder y prestigio,
dirijo mis ojos hacia el escaparate del mundo
me llevas ante el tesoro de tu amor.

Y es que, Tú, Señor, como Buen Pastor,
no quieres que –aun siendo débil oveja-
me pierda y me vaya lejos de tu rebaño.

Y es que, Tú, Señor, como Buen Pastor,
me alimentas con el frescor de tu paz,
con el sabor de tu misericordia,
con el alimento de tu bondad,
porque me sientas a tu mesa,
y te haces mi alimento en cada eucaristia.

Por eso y por tantas cosas, Señor,
te doy gracias, bendigo tu nombre,
avanzo en tus sendas, proclamo tu Palabra,
y, hoy como ayer, te digo:
¡TÚ ERES EL BUEN PASTOR!
Amén.




EL SENYOR ÉS EL MEU PASTOR.

El Senyor és el meu pastor:
no em manca res.
Em fa descansar en prats deliciosos,
em mena al repòs vora l'aigua,
i allí em retorna.

Em guia per camins segurs,
per amor del seu nom;
ni que passi per una vall tenebrosa,
no tinc por de cap mal.

Tu ets vora meu:
la teva vara i el teu bastó
em donen confiança.

Davant meu pares taula tu mateix
m'has ungit el cap amb perfums,
omples a vessar la meva copa.

Ben cert, tota la vida m'acompanyen
la teva bondat i el teu amor.
I viuré anys i més anys
a la casa del Senyor.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada